четвер, 9 лютого 2017 р.

"Ловець у житі"Дж.Д.Селінджера/"The Catcher in the Rye"by J.D.Salinger

Повість "Ловець у житі"Дж.Д.Селінджера ("The Catcher in the Rye"by J.D.Salinger)
Головний герой - 16-річний Голден Колфілд
Тема: формування особистого ставлення до світу в процесі глибоко інтимного сприйняття суспільства з подвійною мораллю (світу дорослих) - мрії і реалії життя.
Ідея: збереження людської індивідуальності в сучасній деградованій цивілізації.
Порушені проблеми:
- знайти своє покликання в сучасній цивілізації;
- різниця між мрійливим та добрим світом дитини та здебільшого вульгарним світом дорослих;
- сімейні цінності;
- підлітковий нонкомформізм як формування індивідуальності.
Визначальні цитати :
"Принаймні я собі уявляв, як табунець малечі грається серед поля - кругом жито й жито, куди не глянь. Тисячі дітлахів, і довкола - жодної людини, тобто жодної дорослої людини. Крім мене, звичайно. А я стою на краю страшнющої прірви. Нібито я повинен ловити малюків, якщо вони підбіжать дуже близько до прірви. Бо вони граються, гасають і не дивляться, куди біжать. А я повинен звідкись вискакувати й ловити їх, щоб не зірвались у прірву. Оце й усе, що я маю цілий день робити. Стерегти дітей над прірвою в житі. Дурниці, звичайно, я знаю, але це - єдине, чого мені хочеться по-справжньому. Дурниці, звичайно."(Цит. за див. тут)
"Ця прірва, що в неї ти, як я вже сказав, падаєш, особлива, дуже небезпечна. Той, хто в неї падає, ніколи не відчує і не почує дна. Просто він усе падає й падає. Це буває з людьми, котрі в якусь хвилину свого життя спробували знайти те, що їхнє середовище не може їм дати. Або ж вони подумали, що їхнє середовище не може їм цього дати. І вони покинули шукати. Покинули, так по-справжньому й не почавши шукати."
Алюзії:
-тексти з Біблії;
-поезія Р.Бернса
"Coming thro' the Rye" by Robert Burns (1796)

Coming thro' the rye, poor body,
Coming thro' the rye,
She draiglet a' her petticoatie
Coming thro' the rye.

O, Jenny's a' wat, poor body;
Jenny's seldom dry;
She draiglet a' her petticoatie
Coming thro' the rye.

Gin a body meet a body
Coming thro' the rye,
Gin a body kiss a body—
Need a body cry?

Gin a body meet a body
Coming thro' the glen,
Gin a body kiss a body—
Need the warld ken?

Uh, what?
Літературні паралелі:
"Бо "двійка", як і "п’ятірка" - це позиція в житті! Людина, яка одержує двійку, тим самим висловлює свій протест проти існуючого способу викладання, проти тої чи іншої істини, проти предмету, проти науки, вона заявляє про свою незгоду з усім тим, на що інші пристають з легким серцем, вона утверджує свою несхожість з іншими. Двієчники заперечують існуючий порядок речей, п’ятірочники створюють новий. А трієчники? Це невігласи, які породжують убозтво життя, а убозтво згодом породжує нових невігласів, - так людство йде до своєї загибелі!" П.Загребельний "Тисячолітній Миколай"

Немає коментарів:

Дописати коментар

Кнопки